شؤون وشجون ايزيدية
عزيز شمو الياس
تأملات ايزيدية
١
يوم الشهيد الايزيدي
مر يوم ٢٢ من تشرين الأول هذا العام مرور الكرام،
الذكرى السنوية ليوم الشهيد الايزيدي حيث استشهد القائد البطل (شيخ خيري شيخ مراد شيخدرى) في مثل هذا اليوم قبل عشر سنوات وحينها اتفقت غالبية الجهات من المنظمات والجمعيات والشخصيات في المجتمع الايزيدي بكافة انتماءاتهم وتوجهاتهم على تسمية هذا اليوم من كل عام وبالفعل جرت مراسيم ونشاطات ايزيدية متنوعة في مثل هذا اليوم والسنوات خاصة في معبد لالش المقدس حيث دفن جثمانه الطاهر هناك، هنا اوجه دعوة مخلصة لعموم المجتمع الايزيدي وبالذات للنشطاء والشخصيات والمنظمات الايزيدية ذات صلة بأحياء هذه الذكرى في السنوات القادمة، أتمنى اذانا صاغية.
٢
قرارات جريئة
من وجهة نظري المتواضعة ليس موضوع مهرالزواج (قەلەن – نەخت) لدى أبناء الديانة الايزيدية وحده بحاجة إلى قرار جريء فحسب بل هناك أكثر من موضوع ومسألة ملحة في المجتمع الايزيدي بحاجة لحزمة من القرارات الجريئة والى إعادة التنظيم من جديد.
هنا اقولها علنا، يا ممثلي الايزيدية الرسميين والمدافعين عن حقوقه ومصالحهم في المجالس والاعلام .. يا من تدعون مسؤولية المجتمع الايزيدي، حان الان وقت إلاصلاحات وانتم احرار ومخولين في تحديد الاختيارات التي تخدم ديانتنا وكلما تأجلتم في عملية التنفيذ ستدهمنا رياح التغيير مرغمين مهددين نحو الذوبان وباتجاه مصير مجمهول لا مفر منه، يصعب حينها مهمتنا في الحفاظ على خصوصية وجودنا كابناء ديانة ايزيدية وأصحاب لمعتقد عريق.
٣
پیرەژنکا بەگزادە دیوان خۆش کڕ، وێ نەکرە نەمەردی ئەو بوخچکا ل پشتا خۆ داتانی بەر خۆ ودگۆتە کۆما ژن وقیز وخۆرتێت لێ خرڤەبووین ژ سەری هەتا داوییا گەرکێ :
” کەسێت من.. قیز ولاونۆ، دەلالێت من، ئەز ژ ڤر ناچم ما بۆ وە هەمووان برێنم.. سۆز بت.. بەس ئون مۆهلەتێ بدەن من.. ئێکۆ ئێکۆ..”.
وێ هەر ئێکێ تشتەک دگۆتێ، وێ دلێ هەمووان ڕازی دکر، ب تایبەت هەست ودەرونێ قیز وخۆرتان، وێ هەولددا چریسکا هیڤیێ ددلێ هەمووان دا ڤێخستی بهێلە، بەردەوام وێ ئەو هان ددان وان باوەڕی ب خۆ هەبت، وێ مراز حاسلکرن گرێددا ب هەولا تێکۆشینا بەردەوام، خۆ ب دەست نەدانێ، وێ چوو بەها نەدهێلان بۆ بارودۆخ وکاودانا، تنێ وێ دوو تشت دگۆتن و دووبارە دکرن، هەکە خودێ حەزکر ویا ددوان یا ستار ژ قەدەرا ڤەشارتی..
وێ کەس نەدهێلا، کەفا دەستێ هەمووان خوند، بەری خاترا خۆ ب خوازت سەلت زارۆ ژێ دخوەست بۆرا ژی برێنت، ل پێشیێ پیرێ دگۆتێ ” لاوێ من هێ توو زارۆی، توو چی دخوازی، تە چی دڤێ..!? “.
لاوی دەستێ خۆ بۆرا درێژ دکر ودگۆتێ کەفا دەستێ من ژی ب خوونە، کو پیرێ ل دەستێ وی د رێنی، بێی ئێک ودوو د گۆتێ ” چوو نەمایە، کریڤۆ نێزیک وچوو نەمایە، توو دێ بی خودان مال وحال، خودان کابانی وزارۆ زیچ..”.
کورکی دگۆتێ” نێزیک ئانکو چەندی دی ..?! “.
پیرێ دگۆتێ” دەما توو ب ئاقل وفام بووی، کو تە شەڕ وخەبەر هێلان، تە خۆ ژ کرێتیا دوورکر، کو تە ب یا باڤ ودییا خوە کر..”.
پیرێ دەستێ وی بەرددا وبەلا وی ژ خۆ ڤەدکر، وێ ب دەنگەکە نزم ودبن لێڤا دا ب خۆڤە دگۆت :
” کریڤۆ ئەز ب خودێ کەم هەموو شەر وپیسیا مالێ تووی، نە تفاق ونە تەبایا مالێ هەموو ژ بن سەرێ تە یە .. “.
پاشی بوخچک هلددا پشتا خۆ وب رێیا خۆ دچۆ..
الآراء الواردة في المقالات لا تعكس بالضرورة رأي صحيفة كورد أونلاين
رابط مختصر للمقالة: https://kurd.ws/?p=55182